Marketingová komunikácia a reklama
Doktorandský študijný program
Forma štúdia | externá |
Dĺžka štúdia | 4 roky |
Garant | prof. Mgr. Katarína Fichnová, PhD. |
Získaný titul | Philosophiae doctor (PhD.) |
Pracovisko | Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy |
Charakteristika študijného programu
Uplatnenie absolventov
Študijný program 3. stupňa marketingová komunikácia a reklama nadväzuje na magisterský študijný program druhého stupňa marketingová komunikácia a reklama. Študijný program akcentuje využitie najnovších techník, technológií a metód výskumu marketingovej komunikácie. Absolvent nadobudne predpoklady pre vedeckú prácu v odbore masmediálne štúdiá – marketingová komunikácia a v niektorých príbuzných aplikovaných odboroch.
Môže sa uplatniť na univerzitných, akademických a iných vzdelávacích a výskumných pracoviskách, ale aj v prevádzkových laboratóriách, resp. výskumných agentúrach.
Absolvent doktorandského študijného programu marketingová komunikácia získa rozsiahle teoretické vedomosti vo vednom odbore. Nadobudne tiež metodologické schopnosti pre výskumnú prácu (v terénnych a laboratórnych podmienkach, ovláda všetky najnovšie metódy a postupy identifikácie rôznych aspektov efektov masmediálnej a marketingovej komunikácie, ovláda postupy v súvislosti s analýzami masmediálnych produktov a obsahov a metódy hodnotenia pokusov). Získa tiež skúsenosti s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich publikovaní v karentovaných medzinárodných vedeckých časopisoch.
Absolvent ovláda vedecké metódy výskumu komunikácie a uplatní sa ako vedecko-výskumný pracovník v oblasti masmediálnej a marketingovej komunikácie, s orientáciou na identifikáciu faktorov účinnosti jednotlivých nástrojov marketingovej komunikácie a využitie najnovších techník a technológií MK; môže sa uplatniť aj ako vysokoškolský pedagóg, prípadne ako riadiaci pracovník výskumných, mediálnych a marketingových agentúr.
Absolvent bude disponovať hlbokými znalosťami o širokých sociálnych a kultúrnych súvislostiach marketingovej komunikácie a získané poznatky na vysokej odbornej úrovni samostatne, efektívne a tvorivo aplikuje do vedeckého výskumu a do riešenia najzložitejších aktuálnych problémov marketingovej komunikácie. Novozískané poznatky absolventa budú na úrovni rozsahu študijného programu povinných disciplín a na úrovni špecializačného základu voliteľných disciplín, ktoré stanoví školiteľ práce.