Riadenie kultúry a turizmu
Bakalársky študijný program
Forma štúdia | externá |
Dĺžka štúdia | 3 roky |
Garant | prof. PhDr. Jaroslav Čukan, CSc. |
Získaný titul | bakalár (Bc.) |
Nadväzujúce študijné programy | magisterský študijný program Riadenie kultúry a turizmu |
Pracovisko | Ústav manažmentu kultúry a turizmu, kulturológie a etnológie |
Informácie | Študijný program riadenie kultúry a turizmu sa zameriava na profesijnú prípravu manažérskych pracovníkov v kultúrnych inštitúciách, v cestovnom ruchu, štátnej správe a samospráve. Obsah štúdia tvoria kulturologické, historické, geografické a ekonomicko-právne disciplíny. Dôležitým predmetom jej záujmu je aj problematika turizmu a regionálneho rozvoja. Mimoriadny dôraz kladie na výučbu cudzích jazykov – každý študent si vyberá minimálne dva. Katedra poskytuje tiež možnosť absolvovať kurz ďalšieho vzdelávania Sprievodca cestovného ruchu, na základe ktorého môžu študenti pracovať ako sprievodcovia a delegáti cestovných kancelárií. |
Študijný plán | Študijný plán |
Charakteristika študijného programu
Študijný program poskytuje všeobecné a odborné znalosti z oblastí teórie kultúry, histórie, kultúrneho dedičstva, geografie Slovenska, cestovného ruchu, ekonómie, projektového manažmentu či spoločenskej etikety. Oboznamuje poslucháčov s právnym prostredím v Slovenskej republike a legislatívou v kultúre a cestovnom ruchu. Vedie študenta k samostatnému a kritickému mysleniu, podnecuje kreativitu a schopnosť adaptovať sa v rôznych pracovných podmienkach. Poskytuje odborné vzdelanie minimálne v jednom svetovom jazyku.
Uplatnenie absolventov
Absolvent je schopný vykonávať činnosti v nižšom a strednom manažmente v kultúrnych inštitúciách a iných kultúrnych subjektoch, podnikoch a organizáciách cestovného ruchu, v štátnej správe a samospráve. Je schopný založiť a viesť podnikateľský subjekt. Ovláda manažérske procesy a nástroje, vie pripraviť a riešiť projekty v kultúre a turizme. Má komplexný prehľad o kultúrnych koncepciách a kultúrnom dedičstve Slovenska v európskom kontexte. Identifikuje atraktivity cestovného ruchu v území a dokáže z nich vytvárať produkty a propagovať ich. Je schopný primerane komunikovať minimálne v jednom svetovom jazyku.