Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii
Magisterský študijný program
Forma štúdia | denná |
Dĺžka štúdia | 2 roky |
Garant | prof. Mgr. Štefan Beňuš, PhD. |
Získaný titul | magister (Mgr.) |
Nadväzujúce študijné programy | doktorandské štúdium lingvodidaktiky, doktorandské štúdium anglistiky študijný program rigorózne konanie |
Pracovisko | Katedra anglistiky a amerikanistiky |
Študijný plán | Študijný plán |
Charakteristika študijného programu a profil absolventov
Predmetová špecializácia
Študijný program rozvíja teoretické poznatky a praktické zručnosti a spôsobilosti v kombinácii jazykovedných a literárno-vedných disciplín s kľúčovými aspektmi výchovno-vzdelávacieho procesu a pedagogicko- didaktických prístupov v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry. Vytvára podmienky na rozvoj kritického myslenia, podporuje sebarealizáciu a učí efektívne organizovať, viesť a hodnotiť výchovno-vzdelávací proces. Absolvent ovláda anglický jazyk a literatúru anglofónnych krajín na vysokej úrovni. Má teoretické vedomosti a pozná praktické súvislosti stavby a používania anglického jazyka ako aj analýzy a interpretácie literárnych textov.
Má odbornú spôsobilosť plánovať, organizovať a viesť výchovno-vzdelávací proces. Ovláda problematiku pedagogickej práce v kontexte diverzity vzdelávanej populácie a je spôsobilý viesť a komplexne riešiť odborné úlohy v oblasti jazykového vzdelávania.
Má odbornú spôsobilosť plánovať, organizovať a viesť výchovno-vzdelávací proces. Ovláda problematiku pedagogickej práce v kontexte diverzity vzdelávanej populácie a je spôsobilý viesť a komplexne riešiť odborné úlohy v oblasti jazykového vzdelávania.
Učiteľské kompetencie
Absolvent/ka má vďaka štúdiu spoločného učiteľského základu hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách. Ovláda obsahy všeobecného vzdelávania a obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou tvorby obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. Tento obsah dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Absolvent/ka získal primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný/á participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu. Má taktiež primerané poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike svojich odborov.
Absolvent/ka má hlboké teoretické vedomosti o súčasných modeloch vzdelávania, pozná obsah a metodológiu disciplín svojej predmetovej špecializácie, teoretické i praktické súvislosti odborovej didaktiky s využitím moderných komunikačných technológií v predmetoch špecializácie, na základe čoho samostatne projektuje a realizuje výučbu príslušných predmetov na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania, dokáže adaptovať vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, je schopný/á účelne podporovať rozvoj informačnej gramotnosti žiakov, analyzovať a posudzovať alternatívne programy sekundárneho vzdelávania a vie efektívne komunikovať pedagogické a odborové poznatky so širším prostredím laickej i profesijnej komunity. Absolvent/ka ovláda tvorbu metodických textov so širšou aplikovateľnosťou.
Absolvent/ka má hlboké teoretické vedomosti o súčasných modeloch vzdelávania, pozná obsah a metodológiu disciplín svojej predmetovej špecializácie, teoretické i praktické súvislosti odborovej didaktiky s využitím moderných komunikačných technológií v predmetoch špecializácie, na základe čoho samostatne projektuje a realizuje výučbu príslušných predmetov na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania, dokáže adaptovať vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, je schopný/á účelne podporovať rozvoj informačnej gramotnosti žiakov, analyzovať a posudzovať alternatívne programy sekundárneho vzdelávania a vie efektívne komunikovať pedagogické a odborové poznatky so širším prostredím laickej i profesijnej komunity. Absolvent/ka ovláda tvorbu metodických textov so širšou aplikovateľnosťou.
Uplatnenie absolventov
Absolvent/ka je spôsobilý/á byť učiteľom predmetov prislúchajúcim jeho špecializácii.