Riadenie kultúry a turizmu
Magisterský študijný program
Forma štúdia | externá |
Dĺžka štúdia | 2 roky |
Garant | prof. PhDr. Jaroslav Čukan, CSc. |
Získaný titul | magister (Mgr.) |
Nadväzujúce študijné programy | doktorandský študijný program Kulturológia rigorózne konanie |
Pracovisko | Ústav manažmentu kultúry a turizmu, kulturológie a etnológie |
Informácie | Študijný program riadenie kultúry a turizmu sa zameriava na profesijnú prípravu manažérskych pracovníkov v kultúrnych inštitúciách, v cestovnom ruchu, štátnej správe a samospráve. Obsah štúdia tvoria kulturologické, historické, geografické a ekonomicko-právne disciplíny. Dôležitým predmetom jej záujmu je aj problematika turizmu a regionálneho rozvoja. Mimoriadny dôraz kladie na výučbu cudzích jazykov – každý študent si vyberá minimálne dva. Katedra poskytuje tiež možnosť absolvovať kurz ďalšieho vzdelávania Sprievodca cestovného ruchu, na základe ktorého môžu študenti pracovať ako sprievodcovia a delegáti cestovných kancelárií. |
Študijný plán | Študijný plán |
Charakteristika študijného programu
Študijný program poskytuje všeobecné a odborné znalosti z oblastí teórie kultúry, histórie, kultúrneho dedičstva, svetovej geografie, cestovného ruchu, ekonómie, regionálneho rozvoja, projektového manažmentu či spoločenskej etikety. Oboznamuje poslucháčov s právnym prostredím v Slovenskej republike, v Európskej únii a s legislatívou v kultúre, cestovnom ruchu a regionálnom rozvoji. Vedie študenta k samostatnému a kritickému mysleniu, podnecuje kreativitu a schopnosť adaptovať sa v rôznych pracovných podmienkach. Precizuje schopnosti pracovať v časovom strese a zdôrazňuje význam manažmentu pracovného času. Poskytuje odborné vzdelanie minimálne v jednom svetovom jazyku.
Uplatnenie absolventov
Absolvent je schopný vykonávať činnosti v strednom a vyššom manažmente v kultúrnych inštitúciách a iných kultúrnych subjektoch, podnikoch a organizáciách cestovného ruchu, v štátnej správe a samospráve. Je schopný založiť a viesť podnikateľský subjekt. Ovláda manažérske procesy a nástroje. Vie pripraviť, riešiť a viesť projekty v kultúre a turizme. Má komplexný prehľad o kultúrnych koncepciách a kultúrnom dedičstve Slovenska a Európy. Pozná špecifiká rôznych kultúr a národov v celosvetovom meradle. Identifikuje atraktivity cestovného ruchu v území a dokáže z nich vytvárať produkty a propagovať ich. Uvedomuje si význam rôznych územných jednotiek pri rozvoji kultúry a turizmu a je pripravený využívať tieto poznatky pri budovaní spolupráce a partnerstiev. Je schopný odborne komunikovať minimálne v jednom svetovom jazyku.