Marketingová komunikácia a reklama
Magisterský študijný program
Forma štúdia | denná |
Dĺžka štúdia | 2 roky |
Garant | prof. PhDr. Eva Kapsová, CSc. |
Získaný titul | magister (Mgr.) |
Pracovisko | Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy |
Informácie | Štúdium je zamerané na marketingovú komunikáciu a reklamu |
Charakteristika študijného programu
Predmety študijného programu marketingová komunikácia a reklamy vychádzajú z opisu študijného odboru v niekoľkých základných oblastiach:
- oblasť masmediálnej komunikácie –, Psychológia tvorivosti v marketingovej komunikácii, Teória sociálnej a masmediálnej komunikácie – psycholingvistika a sociolingvistika, Audiovizuálne médiá, Teória propagácie a persuázie,
- oblasť marketingu a marketingovej komunikácie - Marketingový manažment, Metodológia kvalitatívneho a kvantitatívneho výskumu, Manažment značky, Manažment integrovanej marketingovej komunikácie, Guerilla marketing, Politický marketing, Interkultúralny marketing, Event marketing, Sponzoring, Public Relation, Marketingový výskum,
- systém a riadenie práce v mediálnych a marketingových inštitúciách a podnikoch – Organizácia a riadenie komunikačnej agentúry, Postprodukcia mediálnych obsahov, Manažment značky, Manažment integrovanej marketingovej komunikácie
- ovládanie techník a technológií súvisiacich s produkciou a postprodukciou mediálnych a marketingových komunikátov – Reklamná tvorba I. a II., Mediálna produkcia, Masmediálne praktikum – fotografia, film a video, intermediálna a multimediálna tvorba,
- aplikácia mediálnych štúdií a teoretické východiská dejín umenia, kultúry a umeleckej kultúry – Interkultúralny marketing, Umenie a marketing, Etika a podnikateľská zodpovednosť.
Uplatnenie absolventov
Absolvent štúdia ovláda na vysokej úrovni proces tvorby propagačných prostriedkov a vie realizovať komplexnú kampaň marketingovej komunikácie a reklamy. Získal základy príbuzných disciplín (psychológia, sociológia, lingvistika, ekonómia...). Vie navrhovať a realizovať rozsiahle marketingovo-komunikačné riešenia, vykonávať výskum v tejto oblasti s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Dokáže riadiť tímy pracovníkov v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy, samostatne pripravovať veľké projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy.
Absolvent získal teoretické vedomosti v oblasti riadenia tímov marketingovej komunikácie a reklamy, kde používa moderné metódy a prostriedky, pri výskume, tvorbe projektov a realizácii marketingovo-komunikačných aktivít nachádza a prezentuje vlastné riešenia problémov. Dokáže analyzovať komunikačný proces z hľadiska jeho uplatnenia v marketingovej komunikácii a reklame, implementovať a realizovať komplexné riešenia integrovanej marketingovej komunikácie, riadiť zmeny procesov marketingových a reklamných aktivít z hľadiska najnovších trendov vývoja komunikačných techník a technológií.
Absolvent študijného programu marketingová komunikácia a reklama dokáže ako vedúci tímu pracovať nielen tvorivo, ale aj efektívne. Získané poznatky vie využívať i rozvíjať vo vlastnom profesionálnom raste, kontinuálne sledovať aktuálny vývoj v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy, aplikovať a presadzovať profesionálne praktiky v súlade právnymi a etickými normami. Ak vychádzame z poznatkov o uplatnení absolventov päťročného magisterského študijného programu marketingová komunikácia a reklama, bude absolvent druhého stupňa vysokoškolského štúdia je schopný zastávať post tvorivého, výskumného a riadiaceho pracovníka v oblasti marketingovej komunikácie, t.j. v mediálnej, komunikačnej, marketingovej alebo reklamnej agentúre, marketingových a komunikačných oddeleniach, prípadne v médiách (napr. managing director, creative director, copywriter senior, media director, art director, account manažér).