Marketingová komunikácia a reklama

Magisterský študijný program

Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof. Mgr. Katarína Fichnová, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Pracovisko Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy
Informácie Štúdium je zamerané na marketingovú komunikáciu a reklamu
Študijný plán Študijný plán

Charakteristika študijného programu

Absolventi/tky študijného programu marketingová komunikácia a reklama na 2. stupni sa uplatnia predovšetkým ako riadiaci/e, výkonní/é a tvoriví/é pracovníci/čky marketingovej komunikácie a sú schopní/é získané tteoretické a praktické poznatky tvorivo využívať nie len v komerčnej sfére, ale i v treťom sektore a sociálnom marketingu. Samostatne pracujú na koncepcii i tvorbe obsahovej i formálnej stránke propagačných prostriedkov, ale i samostatne riešia úlohy a problémy v jednotlivých oblastiach marketingovej kampane. Profesionálne komunikujú s manažérmi, klientmi a špecialistami z iných oblastí.
Cieľom študijného programu je pripraviť absolventov a absolventky pre odbor tak, že na vysokej úrovni ovládajú proces tvorby propagačných prostriedkov a vedia realizovať komplexnú kampaň marketingovej komunikácie a reklamy; majú znalosti z oblasti teórie i praxe marketingu, manažmentu, propagácie, reklamy, public relations, direkt marketingu, sponzoringu a ďalších oblastí marketingovej komunikácie, sú zorientovaní aj v oblasti mediálnej a masmediálnej komunikácie; ovládajú základy príbuzných disciplín ako sú psychológia, sociológia, lingvistika, ekonómia. Vedia navrhovať a realizovať rozsiahle marketingovo-komunikačné riešenia a vykonávať výskum v tejto oblasti a to s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Dokážu riadiť tímy pracovníkov v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy, samostatne pripravovať veľké projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy.

Uplatnenie absolventov

Absolventi a absolventky magisterského študijného programu marketingová komunikácia a reklama sú pripravení/é na uplatnenie v povolaniach spojených mediálnou a marketingovou komunikáciou ako sú špecializované pozície v reklamných, mediálnych a marketingových agentúrach, marketingovo-komunikačných oddeleniach komerčných i nekomerčných inštitúcií. Ide najmä o nasledovné pracovné pozície (niektoré ešte nemajú ustálený slovenský ekvivalent, preto ich uvádzame v angličtine):
  • hlavný manažér značky (Senior brand manager)
  • hlavný umelecký riaditeľ (Senior art director)
  • komunikačný špecialista
  • koordinátor digitálnych kampaní (Digital campaign coordinator)
  • manažér digitálnych médií a výkonnostného marketingu (GHS Digital media & performance
  • marketing manager)
  • marketingový riaditeľ
  • marketingový špecialista
  • multimediálny špecialista (Multimedia specialist)
  • popredajný marketingový špecialista (After sales marketing)
  • PPC špecialista
  • PR (vzťahy s verejnosťou) manažér, pracovník externej komunikácie
  • produktový manažér
  • projektový manažér
  • reklamný plánovač
  • reklamný textár (Copywriter)
  • riadiaci pracovník v oblasti prieskumu trhu
  • riaditeľ kreatívny (Creative director)
  • scenárista (Scriptwriter)
  • špecialista – administrátor sociálnych médií (Social media lead adminstrator)
  • špecialista marketingových analýz
  • špecialista na online marketing (Online marketing specialist)
  • špecialista na podujatia (Event specialist)
  • špecialista pre sociálne médiá
  • tvorca obsahov (Content producer)
baner ponuka studia1
baner ponuka bakalarbaner ponuka magisterskebaner ponuka magisterske

Kalendár udalostí

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!
Žiadne udalosti na zobrazenie

Kontaktné informácie

Filozofická fakulta
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Štefánikova 67, 949 01 Nitra

tel: +421 37 6408 444
fax: +421 37 6408 500

ico-facebook    Instagram Logo