Marketingová komunikácia a reklama

Doktorandský študijný program

Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. Mgr. Katarína Fichnová, PhD.
Získaný titul Philosophiae doctor (PhD.)
Pracovisko Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy

Charakteristika študijného programu

Povinné predmety obsahovo zodpovedajú opisu študijného odboru Masmediálne štúdiá. Obsahová náplň predmetov zohľadňuje súčasné trendy v mediálnej a marketingovej oblasti a metodológiu mediálnej a marketingového výskumu. V rámci predmetu Filozofické problémy humanitných a spoločenských vied sa doktorand oboznámi so všeobecnými filozofickými otázkami spoločenských a humanitných vied. Osvojí si postupy identifikácie špecifických filozofických problémov relevantných pre jeho odborné zameranie. V predmete Etika vedeckej práce si doktorand osvojí definície, pojmy a kategórie z oblasti etiky vedy a naučí sa viesť odborný diskurz v etických perspektívach interdisciplinarity a naučí sa diferencovať základné hermeneutické paradigmy vo vede a etike. Predmety Teória manažmentu a marketingu a Teória komunikácie a komunikačné modely sa zameriavajú na teoretické bázu marketingu, médií a komunikácie a predstavuje dôležité pojmy, koncepcie a predstaviteľov najvýznamnejších komunikačných škôl. V rámci predmetu Metodológia a metódy výskumu v marketingovej komunikácii 1 a 2 sa dôraz kladie na deskriptívne, modelové a komparatívne metódy marketingového výskumu. Povinne voliteľné predmety Cudzí jazyk pre akademické účely 1 a 2 rozvíjajú cudzojazyčné kompetencie doktorandov a špecifické vedomosti ako aj zručnosti z odbornej terminológie a akademického diskurzu.

Uplatnenie absolventov

Študijný program 3. stupňa marketingová komunikácia a reklama nadväzuje na magisterský študijný program druhého stupňa marketingová komunikácia a reklama. Študijný program akcentuje využitie najnovších techník, technológií a metód výskumu marketingovej komunikácie. Absolvent nadobudne predpoklady pre vedeckú prácu v odbore masmediálne štúdiá – marketingová komunikácia a v niektorých príbuzných aplikovaných odboroch.
Môže sa uplatniť na univerzitných, akademických a iných vzdelávacích a výskumných pracoviskách, ale aj v prevádzkových laboratóriách, resp. výskumných agentúrach.
Absolvent doktorandského študijného programu marketingová komunikácia získa rozsiahle teoretické vedomosti vo vednom odbore. Nadobudne tiež metodologické schopnosti pre výskumnú prácu (v terénnych a laboratórnych podmienkach, ovláda všetky najnovšie metódy a postupy identifikácie rôznych aspektov efektov masmediálnej a marketingovej komunikácie, ovláda postupy v súvislosti s analýzami masmediálnych produktov a obsahov a metódy hodnotenia pokusov). Získa tiež skúsenosti s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich publikovaní v karentovaných medzinárodných vedeckých časopisoch.
Absolvent ovláda vedecké metódy výskumu komunikácie a uplatní sa ako vedecko-výskumný pracovník v oblasti masmediálnej a marketingovej komunikácie, s orientáciou na identifikáciu faktorov účinnosti jednotlivých nástrojov marketingovej komunikácie a využitie najnovších techník a technológií MK; môže sa uplatniť aj ako vysokoškolský pedagóg, prípadne ako riadiaci pracovník výskumných, mediálnych a marketingových agentúr.
Absolvent bude disponovať hlbokými znalosťami o širokých sociálnych a kultúrnych súvislostiach marketingovej komunikácie a získané poznatky na vysokej odbornej úrovni samostatne, efektívne a tvorivo aplikuje do vedeckého výskumu a do riešenia najzložitejších aktuálnych problémov marketingovej komunikácie. Novozískané poznatky absolventa budú na úrovni rozsahu študijného programu povinných disciplín a na úrovni špecializačného základu voliteľných disciplín, ktoré stanoví školiteľ práce.

 

Kontaktné informácie

Filozofická fakulta
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Štefánikova 67, 949 74 Nitra

tel: +421 37 6408 444
fax: +421 37 6408 500

ico-facebook